Måndag:

Strax före kl 8 äter vi frukost. Det är inte så många förutom vi och dom andra familjerna med skolbarn som är vakna. Promenad på stranden till skolan på 10 minuter. Skolan börjar 8:30.

När barnen är lämnade syns det många promenerande par på stranden. Vi brukar också ta en promenad innan vi tar kaffe på veranda, läser, spelar sudoku, badar, pratar (gillar verkligen att prata med min man om allt mellan himmel och jord) eller bara är.

Den här dagen tar vi lunch på vårt hotell innan vi hämtar barnen innan kl 14.

Idag tog vi en tuc tuc upp i bergen direkt efter skolan till ett hotell som heter Malee Highlands som ägs och är byggt av en svensk.

Stället är lyxigt, modernt och med en utsikt som är magisk. Vi badade i poolen och tog lite snacks innan middagen.  Eftersom vi äter ute hela tiden hinner vi testa alla olika typer av matställen. Egentligen gillar vi dom allra enklaste bäst men ibland är det kul att testa lite annat.

Idag var det filmkväll då det visas en barnfilm med svenskt tal. Här finns ett lekrum med pingisbord, spel och tv spel som vi hinner innan filmen. Vi åker hem med trötta barn.

Tisdag

Idag har förskolan strandlek på förmiddagen och 8-åringen har thai-tema där dom fick lära sig jonglera av en man som har eldshower på kvällarna.

Vi vuxna åkte till grannstranden Longbeach där vi promenerade och softade innan vi hämtade barnen.

Tisdagar tränar 8-åringen thaiboxning som han älskar.

5-åringen vill hellre bada i poolen och ta en jordgubbsshake.

På kvällen går jag på ett Friskis & svettis pass på stranden innan det är dags för att äta.

När barnen har ätit klart leker dom på stranden, ofta med andra barn.

Onsdag

När barnen är på skolan åker vi först till stranden Klong Nin ca 30 min med tuc tuc .

Men efter varsin kaffe där bestämmer vi oss för att dra vidare till en annan strand som heter Beautiful Beach som visar sig vara ett riktigt paradis.

Där finns bara enkel hydda där vi äter en super god lunch. Det här kallar jag lunchställe!!

Sen hittar vi en stig i djungel som vi testar, plötsligt öppnar sig en glänta och det ligger en paradisstrand till. Det är fördelen med att vara nyfiken!

Hit måste vi tillbaka!

Efter skolan leker barnen med kompisar och badar i poolen.

Vi njuter av solnedgången innan middagen. Älskar verkligen kvällarna på stranden!

Torsdag

Vår yngsta ska besöka ett munktempel med förskolan och 8-åringen ska ha gympa på stranden med pool-bad efteråt.

Varje morgon samlas alla skolbarn på gården och sjunger Sanuk-sången.

Just torsdagar är föräldrarna välkomna att vara med på samlingen. Idag var det ett par som hade uppvisning i Acro-yoga.

Efteråt var det mingel för dom vuxna om man vill lära känna nya vänner här.

Efteråt tog vi som alltid en promenad och ofta hittar vi nya mysiga ställen.

Längst ut på udden på Klong Dao hittade vi ett riktigt mysigt hotell och senare ett jätte bra lunchställe.

Det kommer komma tips på alla våra favoriter i senare inlägg!

På kvällen kör jag och sonen ett pass thaiboxning för vuxna och barn på stranden innan middagen. Pappa och dotter väljer jordgubbsshake och en öl i solen.

Fredag

Vår yngsta är redo för pooldag med förskolan

På fredagar slutar alla barn kl 12.

Direkt efter skolans slut tar vi en tuc tuc direkt till en ny strand, Klong Khong.

Lunch blev i en egen liten bambuhydda.

Bad och leka innan vi åkte hem och slappade. Volleybollspel hela familjen innan middagen. På kvällarna myser vi hemma med svenska barnprogram på paddan.

Lördag + söndag

Övernattning på Koh Mook ( se senare inlägg)